måndag 6 oktober 2008

Om att hinna med

Åh det känns som att jag har slut på alla tankarna just nu. Jag känner mig trött och lite låg. Jag hinner inte med och jag försöker allt vad jag orkar vilket resulterar i att jag inte hinner med något egentligen.

Jag borde försöka komma ihåg att jag bara kan göra en sak i taget, skriva en lista och bocka av kanske.

Idag försökte jag hinna med möte, anställningsintervju, bajsblöjor, påklädning, föräldrasamtal och lek ungefär samtidigt. Det gick inte så bra. Jag höll på att börja klä på fel barn och en mamma tittade lite misstänkt på mig, inte elakt eller så bara lite frågande. Jag hann inte ha rast heller, jag svepte en kopp kaffe på språng, och kissa det hann jag först i slutet av dagen när barnen började gå hem.

Mmm sjukdomstider är härliga tider...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Alexander Holmberg sa...

Tack för en härlig blog lenox!

Lenox sa...

Alexander Holmberg, tack för din kommentar, den behövdes just idag :)

Hanna sa...

Åh så sant som det är sagt. Det är jobbigt att inte hinna med hälften av allt man måste göra under tiden som finns. Och varför händer alltid allting just när det känns omöjligt att hantera det?
Som att två barn krockar och slår sig ordentligt, när man är själv (i typ 2 minuter) på gården med alla ungar, exempelvis.