fredag 24 oktober 2008

om Tio år efter förskolereformen



Jag är sjuk, ligger i sängen och brottas med yrsel. Min man fick igår släpa fram halva garderoben i jakt på den långa nätverkssladden så att jag kan ha laptopen i sängen. Mest för att kunna se på film faktiskt men jag kan ju passa på att jobbläsa lite och det har jag gjort.

Detta är riktigt intressant läsning
och jag funderar lite på vad det kan bli av det här. Förhoppningsvis mer pengar och bättre resurser. Men jag funderar på om det kan innebära något för de individuella utvecklingsplanerna - IUP. För i många fall är de individuella utvecklingsplanerna riktigt usla och bör tas bort för att inte gå stick i stäv med likabehandlingsplanen som alla förskolor har nu mera.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att du är sjuk.Jag läser hos dig varje dag och du ger mig verkligen styrka i ditt sätt att skriva om förskolan. Hörde också på nyheterna om iup det är så sorgligt när man hör att man bedömer barn, istället för verksamheten../Förskollärare

Lenox sa...

Vad glad jag blir av att höra att jag ger någon styrka! Det gör mig piggare!