onsdag 20 augusti 2008

Om anonymitet

På eftermiddagen idag samtalade jag med en kollega, en som jag tycker mycket om och som jag har stort förtroende för. Rätt som det var frågade hon mig om det var jag som hade bloggen "på förskolan"?

Jag blev riktigt paff! Jag har ju inte precis sagt till någon att jag skriver här och jag hade nog inga planer på det heller riktigt. Min kollega frågade mig om jag skulle känna mig hämmad i mitt skrivande nu när hon visste?

Nej jag tror inte det, jag skulle väl kanske inte skriva något om kollegor kanske men det vet jag inte riktigt om jag skulle ändå. Jag gillar ju mina kollegor och jag respekterar dem allihop. Jag har inget behov av att skriva om dem på ett negativt sätt och om det är positivt så är det väl helt okej.

Så mina tankar nu kring det här kära M är att jag nog ändå tycker att det är ganska roligt att du hittat hit. Välkommen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev glad att hitta den här bloggen! Du inspirerar mig med dina funderingar kring olika ämnen och jag beundrar dig som pedagog!