söndag 21 september 2008

Om att "få till det"


Jag har spenderat större delen av dagen ner i källarförrådet i jakt på mer plats och skräp Därför har jag nu suttit en stund med te, gamla uppsatser och böcker i soffan. Ibland när jag läser, måste jag titta på omslaget för att riktigt försäkra mig om att det verkligen är jag som skrivit det där, "var jag så klok!?" tänker jag. Ibland är det tvärtom och jag skrattar åt naiva studenten som faktiskt trodde att det det var så enkelt att genomföra saker och ting.

För det är inte enkelt alla gånger. I mitt arbetslag har vi en del projekt på gång vilket kräver att vi organiserar miljön lite annorlunda, och för att göra detta behöver vi handla och bygga lite. I två eller tre veckor har vi haft klart för oss precis vad vi vill, men vi hinner verkligen inte komma iväg och handla. Det är än det ena och än det andra. Rätt vad det är är någon dessutom sjuk och då är det stört omöjligt att bara åka iväg.

Det är inte heller helt enkelt att få fram vad man vill. Vi talar mycket om värdegrund och om förhållningssätt. Ofta tror man att alla talar samma språk, men så upptäcker man att det gör vi absolut INTE! Det blir snudd på katastrofläge ibland när man måste backa bandet och förklara eller fråga "hur tänkte du nu?" Men med tålamod och humor brukar man kunna klara ut de flesta situationer.

Imorgon är det måndag och jag laddar för en rekordstressig vecka då jag planerar för möten, inköp, kurser, besök och flytt.

Puh! Jag längtar redan efter nästa måndag då det kanske är lite lugnare på jobbfronten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: