måndag 15 september 2008

Om "löneförmåner"


foto: sxc.hu
Jag ligger hemma och snörvlar, jag är dyngförkyld! Något bättre idag än igår visserligen men inte så att jag har varit på jobbet, eller så att jag kommer att gå dit imorgon. Tröttsamt var ordet sa Bull!

Men det har börjat nu, löneförmånerna som består av förkylningar, springmask, magsjukor eller löss. Jag är trött på det, riktigt trött.

Och det är inte så att jag ligger hemma för minsta lilla heller, jag brukar inte vika mig fören jag har feber, det kan man ju inte för de där sabla karensdagarna gräver ett hål varje gång.

Om jag fick bestämma skulle vi inte ha hela karensdagar i förskolan, möjligtvis halva. Fast jag antar att det skulle missbrukas av folk det också, precis som allt annat, men jag tycker att vi borde få ha det så i alla fall med tanke på att vi hör till en yrkesgrupp som får räkna med att någon nyser eller tar i ens mat, att någon bajsar igenom eller kräks på dig. Eller är det det som är löneförmånen i vårt fall tro?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sant så sant.

Lenox sa...

ja.. med lite spets i alla fall ;)

Anonym sa...

Håller med till fullo! Jag får dessutom så dåligt samvete när jag är hemma med olika åkommor en gång i månaden, man kan nästan räkna in karrensdagen i min lön :) /förskollärare på sitt första år som yrkesverksam (förkyld)