måndag 22 september 2008

Om dolda talanger

Jag är en flitig P3lyssnare. Framför allt försöker jag lyssna på morgonpasset men även på Christer och diverse humorprogram som mammas nya kille osv.

Häromdagen var det fredagsflörten på Christer och de frågade killen i fråga vilken hans dolda talang var och jag insåg att JAG inte har någon dold talang alls! Fast idag kom jag på en nämligen att jag ju kan blåsa såpbubblor utan såpbubblor.

Jag kan få till stora bubblor mellan läpparna med enbart saliv och detta knep tar jag till barnens förtjusning till ibland i trängda lägen.

Idag var ett sådant och jag fick genast respons av en trötting som genast sken upp och skrattade flera gånger.

Vilken är din dolda talang?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan prata med de flesta dialekter som finns.;-) Till sonens glädje och förvåning.

Anonym sa...

Jag är en rackare på att Ploppa med ett finger i kinden! Funkar också på ungar i alla lägen.

Malinka sa...

Jag har ingen dold talang – alla mina ligger öppna för världen att se! ;-)

Men ett av mina partytrick är att jag kan stoppa in knytnäven i munnen. Små händer, stor mun.

Hanna sa...

Du har blivit nominerad i nån form av kedjebrev på min blogg

Lenox sa...

issevisse, jo det där är jag hyfsad på också vilket jag utnyttjar när jag läser böcker för barnen.

karin, det där tränar jag på ibland men jag får bara ett litet visset plupp ungefär

malinka, Antingen har du små händer eller så är du beåvad med fantastiska smilband!

sunkmamman, tack, det var jättefint sagt, verkligen!!

Lisas syster sa...

Hej, Lenox, det var ett tag sedan!

Åh, vad det är härligt med uppmaningar (Vilken är din dolda talang?) som verkligen får mig att rannsaka mig själv - och ofta leder till att jag funderar mycket djupare kring min egen person.

Ja, HAR jag någon dold talang? Jag tror faktiskt inte det (men ska fundera mer). Dessutom tror jag att jag (sorgligt nog) är väldigt dålig på att använda min kropp som ett verkligen. Jag kan inte ens busvissla. Ploppa i kinden kan jag, men glömmer alltid att göra det. Bubblor med saliven! Vilken klassiker. Det kan jag också, men skulle aldrig för mitt liv komma på att använda mig av det. Näven i munnen!!! Herreguuud, det vore något det. Finns inte på världskartan.