onsdag 19 mars 2008

Om komplimanger













Idag hade jag och chefen utvecklingssamtal. Vi kom fram till ungefär samma saker och var båda två nöjda med min arbetsinsats. Hon avslutade med att säga att hon tycker att jag vuxit i min roll på ett bra sätt. Att jag har blivit mjukare, trygg och så mycket mer mänsklig och än vad jag var när jag började hos henne.

Det stämmer nog. När jag började hos min chef var inte enheten riktigt så här stor och kompetensen var lägre. Jag fick jaga mer och jag såg det lite som min uppgift att värna om läroplanen och uppdraget. Jag gick nog snudd på över lik då och då. Jag tyckte att det var skitjobbigt stundtals och jag vet att det fanns de som blev arga på mig då och då, men jag är kvar och några av de andra är inte kvar. De som är kvar har vuxit som pedagoger och också blivit mjukare och mer intresserade av sitt jobb än vad de var då.

Och det är fint att höra att jag blivit mjukare, det är en bra egenskap, i alla fall vet jag att det var så min chef menade när hon sa det, som en komplimang.

Inga kommentarer: