söndag 23 mars 2008

Om skolan

"Jan Björklunds skolpolitik skulle möjligen ha passat på 1800-talet. Den strider mot både forskning och beprövad erfarenhet. Jag är rädd för att hans ovetenskapliga experiment kommer att stå hela samnhället mycket dyrt." skriver Hans-Åke Scherp, docent i pedagogik vid Karlstads universitet i dagens svd.

Äntligen säger jag! Äntligen skriver någon något!

Vidare handlar artikeln om att skolan inte kan gå tillbaka till hårdare tag och bestraffningar, utan skolan behöver nya metoder att stimulera och främja nyfikenhet.

Åh jag älskar den här artikeln och jag skulle kunna kyssa docent Scherp!

Läs mer om vad han tycker här på s. 80 tror jag

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Lisas syster sa...

Ja, det var en bra artikel! Jag trodde inte att herr Björklund var så dum att han öppet går emot forskningen...

Lenox sa...

Nej man kan inte räkna med att så dumt folk går lösa hur som helst ;)