tisdag 16 december 2008

Om julglädje


foto: stadsmissionen

Jag blir lite vemodig så här års. Jag har inget emot julen och jag har inget emot firandet men det känns dubbelt. Det är som att det ligger en hinna över firandet och att glädjen ibland fastnar i halsen när jag tänker och funderar på hur barnen har det under långledigheten. Jag kan inte låta bli att önska att julen ska ta slut fort och att vardagen med många vuxna som orkar och klarar av att bry sig drar i gång som vanligt för de här barnen.

För hur det än är med julen, glädjens och ljusets högtid och blablabla, så är julen faktiskt skit för många barn, och det känns inte alltid roligt att skicka hem dem för 14 dagars ledigt dagen före doppareda'n.

ge en kram eller
köp julklappar som gör skillnad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: