tisdag 17 februari 2009

Om att känna sig trött

Jag känner mig lite låg. Egentligen borde jag känna mig uppåt för vi fick ett roligt besked i går min man och jag, men tröttheten tar över och jag känner mig låg efter 14 intensiva timmar på jobbet.

Det kan även bero på att vi återigen måste rekrytera en ny kollega och att vi alltid, alltid måste börja om. Det kan bero på att jag känner att tiden rinner iväg och att min lista över saker att göra fördubblades bara på två dygn. Det kan bero på att jag inte hunnit med hemmet den sista tiden och att katternas hårtussar bildar gäng och försöker ta över här hemma.

Jag är trött, jag vill ha lite semester, eller i alla fall mindre ansvar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Linden sa...

Det är tufft att ha för mycket ansvar, kan du inte delegera ut lite. Det är inte meningen att man ska vara duktig och ha koll på allt hela tiden. Ibland får man säga nej! Känner igen mig själv det är så lätt att göra för mycket för det är ju samtidigt roligt det man gör...
Efter tre egna barn har man fått lära sig att det inte funkar att alltid vara tillgänglig för jobbet.

Linden sa...

Det är tufft att ha för mycket ansvar, kan du inte delegera ut lite. Det är inte meningen att man ska vara duktig och ha koll på allt hela tiden. Ibland får man säga nej! Känner igen mig själv det är så lätt att göra för mycket för det är ju samtidigt roligt det man gör...
Efter tre egna barn har man fått lära sig att det inte funkar att alltid vara tillgänglig för jobbet.

Bitte sa...

Det är mänskligt att bli trött.Tillåt dig att vara det ,tillåt dig att få känna att det är jobbigt att börja om.För det är det.
Sen kan jag lova att det vänder.Hoppas och tror att det blir en positiv förändring.
Och du, det är snart vår.Det är redan mycket ljusare på em och snart blir det varmare.
Många piggelin kramar.

Anonym sa...

Vitaminer, sömn och dåliga filmer (tyvärr brukar de två senare sammanfalla)

Och kanske en liten gnutta lättsinne i yrkesrollen - så klarar du dig tillvåren!

Anonym sa...

Visst är det förbannat jobbigt att alltid behöva starta om.. Min chef anser att det är nyttigt att ifrågasätta rutiner, traditioner och verksamhet, och det har hon rätt i, MEN, det är förbannat jobbigt att ständigt behöva motivera varför vi gör saker och ting, det kommer aldrig någon som hakar på och kör, så att säga, utan det är ständigt dessa "brukar ni.." och "men varför gör ni så?", och så är tåget igång igen. Nyttigt, men påfrestande. Eller påfrestande, men nyttigt. Hur som helst, Jag önskar dig lycka till, och att ni får tag i en bra kollega.