lördag 21 februari 2009

Om Bokslukaren






foto: logo från bokslukaren lånad med tillstånd


Idag är det lördag och många tänker bänka sig framför delfinal nr.. 3 (?) i melodifestivalscirkusen.

Nu är det ju ett ganska sent nöje och om man inte har något bättre för sig dagtid kanske man ska ta med sina barn eller kompisars barn eller bara gå själv till Bokslukaren där de i dag får besök av Martin Widmark, bandet Jet Set Sweden och sångerska Caroline af Ugglas. Martin läser ur boken Ellas café och sedan blir det musik och sång från skivan som bygger på boken.

Bokslukaren är för övrigt ett mysigt ställe för både barn och vuxna. De har ett riktigt bra barnkulturutbud med gäster och artister/författare som Stina Wirsén Ulf Stark och tidigare har bland andra teater tre och Finn Zetterholm varit där.

Jag har varit där ett par gånger och bläddrat i böcker och tittat på barnbokstillbehör för egen räkning och passat på att unna mig något av deras minibakverk som alla härstammar från barnböcker. Jag minns att när jag var liten älskade jag att göra Tottes sockerkaka och vi provade alltid recept om det fanns i böckerna vi läste. Så jag tycker att idéen är superrolig att ge barn och vuxna tillfälle att fika barnboksbakverk Det känns lite mysigt och barnsligt att äta Bagar Bengtssons smör- & vaniljbulle och sedan vuxet dra i mig lite kaffe i stället för saft och jag gillar kombinationen vuxet och barnsligt, mycket!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Bitte sa...

Jättebra helgtips.Blev riktigt sugen på att besöka cafèt och kalasa på ett litet bakverk.
Vi kanske kan göra sällskap ?

Lenox sa...

Det tycker jag minsann att vi tar och gör!