måndag 16 mars 2009

Om att vara sjuk

Dyngförkyld! Ögonen rinner, jag nyser och har rethosta. Där fick jag för att jag sa att jag brukar klara mig från förkylningar! Nåja det är inte influensan i alla fall det har jag vaccinerat mig mot.

Jag är inte så bra på att vara sjuk. Jag har svårt för att ligga i sängen eller soffan och bara kurera mig utan blir otroligt rastlös och gnällig. Dessutom har jag hela tiden dåligt samvete för saker som inte blir gjorda och besviken för utbildning som jag missar. Jag VET, det lönar sig inte och jag borde inte ha det men jag har det ändå.

Förresten, jag ser minsann att det är många som läser fredagsgästernas inlägg och det är ROLIGT! Både för dem och för mig. Ska jag tolka det som att det är något bra, det här med fredagsgästen, ska jag fortsätta ragga fredagsgäster?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

Martina sa...

Ja. Intressant med olika perspektiv. Krya på dig.
/Martina

Anonym sa...

Fredagsgäst är kul!! Krya på dig!!

Anonym sa...

fredagsgäst är bra. Det är både intressant och lärorikt att läsa om förskolan ur flera olika perspektiv. Önskegäster - lärarutbildare, förskolechef, förälder, politiker, pedagoger från olika typer av verksamheter eller miljöer/ K

Anonym sa...

Jag håller med alla andra! Fredagsgäst är bra och jag måste säga att jag tycker jättemycket om att titta in här och se saker ur någon annans perspektiv! Man får ut mycket av det.. Jag funderar på att rekommendera mina kollegor att titta in också.. ;)

Lenox sa...

jag inser att jag skulle haft en ruta som hette

ja och det räcker med varannan fredag som det är.

tack alla för bra feedback.

jag har varit usel på att svara på kommentarer ett tag och jag ska skärpa mig!

Emma sa...

Jag kryssar i den! Det är intressant med fredagsgäst! Inte så noga om det är exakt varje, varannan vecka eller bara en gång i månaden. Roligt när det kommer en fredagsgäst!