fredag 6 mars 2009

Om humor

Små barn har humor, det märker man när man umgås med dem mycket. Man märker också att de har olika sorters humor. En del gillar slap-stick, och en del gillar ordvitsar, det är lite olika redan i tidig ålder.

Ibland är det barn säger mycket humoristiskt utan att det är meningen, som en dag på sovstunden.

Jag säger lite halvhögt till kollegan eftersom jag tror att alla barn just har somnat.

- Nu har någon pruttat så där igen!
- JAaA! hör jag bredvid mig av lille K utan att han öppnar ögonen
- Oj vem är det då tror du som pruttat?
- Jag, puttat!
- Jaha ja vad luktar det då? undrar jag fånigt nog
- Bajs! säger han och ler bakom nappen innan han tvärsomnar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe!

Deras humor är verkligen härlig! Som en liten kille på jobbet idag som märkte att det var jätteroligt att bita tag i skeden och inte släppa när jag hjälpte honom att äta!

Anonym sa...

barn är roliga :D

mitt bästa ögonblick var nog när jag skulle passa makens systerson, leddes in i lekrummet av barnet, blev visad en plats på golvet, och fick bilar och transformers framplockackade med orden "börja lek du så kommer jag snart" innan han försvann iväg till köket för att få sig ett glas vatten :D